Vennligst vent...

Fortsett å handle
Vis handlevogn
Fortsett å handle
Vis handlevogn

Angrerett

Informasjon om angrerett.

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Ved bruk av angrerett, plikter du selv å betale transportkostnadene begge veier. 

Angrerettskjema kan lastes ned her.

Vi anbefaler å ta godt vare på originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen.

Under finner du noen viktige punkter vedr. bruk av angrerett:

- Angreretten betinger at kunden bærer returkostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker.

- Angreretten kan ikke brukes på intim-/hygieneprodukter som har blitt tatt i bruk. Dette gjelder følgende produkter: Elektroniske sigaretter (startpakker), tanker/fordampere, fordamperhoder/coiler og munnstykker/«drip tips». Ikke fyll fordampere eller e-sigaretter med væske hvis du ønsker å returnere det på angrerett.

- Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt (jf. Angrerettloven §21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, og sende varene tilbake (jf. Ang Angrerettloven §25).

- Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon (jf. Angrerettloven §25).

- Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven §1).

Aktiv handling

Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven §11).

Hvordan angrer jeg før ordren er sendt fra vårt lager?

Ta kontakt med en av våre kundebehandlere og be om at hele ordren slettes. Dersom en av disse personene bekrefter at ordren er slettet, har du angret på kjøpet.

Hvordan angrer jeg før ordren er hentet på utleveringsstedet?

Ta kontakt med en av våre kundebehandlere for å få registrert en angrerett. Du vil motta en mail som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Du behøver ikke å foreta deg noe mot utleveringsstedet. Når ordren kommer tilbake til oss vil den bli kreditert i sin helhet.

Hvordan angrer jeg etter ordren er hentet?

Du kan angre på kjøpet på 3 forskjellige måter:

  1. Logg inn på din "Min konto". Velg "Mine returer", finn din ordre og søk om angrerett. Du vil motta en mail som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Skriv ut bekreftelsen og legg den sammen med varen(e) og returner til oppgitt adresse.
  2. Du kan skrive ut ferdigutfylt angrerettskjema som var vedlagt i e-post og returnere til oppgitt adresse. Dersom du ikke har mailen så kan du skrive ut dette angreskjemaet.
  3. Du kan ta kontakt med vårt kundesenter for å få registrert din angrerett-retur.

Ditt tilgodehavende av kjøpet vil bli kreditert og tilbakeført alt etter hvilken betalingsmåte** som er benyttet.

* Postkontor/MyPack Utleveringssted
Det oppfordres til at angrerettvarene sendes som registrert pakkepost slik at du kan følge pakken på Posten sine sider slik at du har full oversikt over hvor forsendelsen befinner seg i postens system frem til den ankommer oss.

** Betalingsmåte

Kontant ved henting---Overføres til ønsket bankkontonr.
MasterCard & VISA---Tilbakeføres til kontokortholders konto
Klarna faktura-----------Krediteringen utstedes til Klarna
Paypal--------------------Refunderes enten til bankkonto (hvis du har brukt kort) eller til Paypalkonto.
Bankoverføring--------- Overføres til ønsket bankkontonr.

Passiv handling

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.

Alderskontroll

Du må være over 18 år for å handle på denne siden.

UNDER 18