Help Center

 

Leveringssp_rsm_l_Svart.png
Levering
Når sendes pakken min?
Hvis du handler av oss før klokken 14.00 mandag til fredag sendes pakken din normalt samme dag. Posten og Postnord henter pakker hos oss på ettermiddagen hver ukedag, utenom helligdager som faller på enkelte ukedager. I helgene blir det ikke hentet post, så om du handler av oss etter klokken 14.00 på en fredag, eller i helgen, så sendes pakken din førstkommende mandag etter helgen. Faller mandagen på en helligdag sendes pakken din førstkommende virkedag.
Hvor lang leveringstid er det på pakker bestilt hos dere?

Velger du Postnord eller Posten Servicepakke er leveringstiden normalt på rundt 2-5 virkedager. Det er ofte raskere levering med disse alternativene enn det er med brevpost til postkassen. Dette er fordi Posten fra juli 2020 kun utleverer post i din postkasse annenhver dag. Det kan forsinke pakken din litt. Du kan sjekke på Posten sine nettsider når det blir utlevert post til ditt postnummer. Denne typen forsendelser bruker gjerne en uke før den kommer frem, men av og til kan det også ta litt lenger tid basert på hvor i landet du befinner deg. Det går raskere til Oslo enn til Troms og Finnmark.

Jeg har ikke fått sporingsnummer, når får jeg det?

Du får en e-post med sporingsnummer tilsendt når pakken din sendes fra oss. Husk å fylle inn korrekt e-post når du bestiller. Hvis du ikke mottar e-posten kan du sjekke søppelpost-mappen i innboksen din, av og til kan de havne der. Dersom du ikke finner den i verken innboks eller søppelpost kan du kontakte oss, så vil vi hjelpe deg.

Jeg har ikke fått ordrebekreftelse, når får jeg det?

Du får en e-post med ordrebekreftelse tilsendt kort tid etter du har lagt inn en bestilling hos oss. Husk å fylle inn korrekt e-post når du bestiller av oss for å motta ordrebekreftelsen. Har du ikke fått den, sjekk at ordren gikk igjennom og ikke stanset under for eksempel betaling. Sjekk også søppelpost-mappen i innboksen din, av og til kan de havne der. Dersom bestillingen din gikk igjennom og du ikke finner ordrebekreftelse i verken innboks eller søppelpost kan du kontakte oss, så vil vi dobbeltsjekke at bestillingen er kommet inn til oss, og deretter få sendt ordrebekreftelse.

Pakken min burde vært her nå, men den er enda ikke kommet frem, hva gjør jeg?

Bruk sporingsnummeret du mottok på e-post og sjekk hvor pakken befinner seg. Hvis sporingen ser ut til å ha stanset opp så kan du kontakte oss, så vil vi kontakte Posten/Postnord og finne ut mer for deg. Husk at Posten fra juli 2020 kun leverer ut post annenhver dag. Dette kan forsinke pakken din dersom du har valgt Posten som sendingsmåte. Du kan sjekke på Posten sine nettsider når det blir utlevert post til ditt postnummer.

Det står på sporingen at pakken er sendt i retur til dere, hva gjør jeg?

Når en pakke sendes i retur betyr det at noe ikke stemmer med adressen, postnummer, mottakernavn eller lignende. Husk at mottaker må være registrert på adressen som pakken sendes til, og ha navnet tydelig merket på postkassen. Om en pakke er sendt i retur kan du bestille omsending av den returnerte pakken. Når pakken ankommer oss vil vi sende den til adressen oppgitt i omsendingsbestillingen. Har du spørsmål rundt dette kan du gjerne kontakte oss.

Pakken min er sendt, men når jeg sjekker sporingen står det at Posten/Postnord ikke har mottatt den, hva skjer?

Sporingen går som regel aktiv på kvelden eller dagen etter en pakke er sendt. Dette skjer når pakken blir scannet inn på nærmeste terminal. Hvis Posten/Postnord har mye pågang og flere pakker enn vanlig, så kan det ta lenger tid enn normalt. Hvis det går flere dager uten at noe skjer kan du kontakte oss, så skal vi undersøke status for deg.

Jeg har fått melding om at pakken er utlevert i min postkasse, men den er ikke der?

Av og til kan Posten være litt kjappe på avtrekkeren når det gjelder sporing og utlevering. Se om den dukker opp med posten neste gang de leverer ut post til deg. Hvis den fremdeles ikke er levert da kan du kontakte oss, så skal vi undersøke status for deg.

Jeg har bestilt til feil adresse, hva gjør jeg?

Kontakt oss så snart som mulig, så hjelper vi deg med å endre adressen. Er pakken allerede sendt vil den mest sannsynlig sendes i retur til oss. Da kan du bestille omsending av pakken. Når pakken ankommer oss vil vi sende den til adressen oppgitt i omsendingen.

Jeg har bestilt feil vare, hva gjør jeg?

Kontakt oss så snart som mulig, så hjelper vi deg med å endre varen. Er pakken allerede sendt kan du benytte deg av angreretten ved å returnere varen til oss og få pengene tilbake.

Vis alle
Produktsp_rsm_l_Svart.png
Produkt
Jeg får ikke lagt varen jeg skal kjøpe i handlekurven, hva gjør jeg?

Det kan hende vi ikke har nok av varen på lager, prøv å justere ned antallet og se om du får lagt det til da. Hvis problemet vedvarer, varen står på lager og du ikke får lagt den i handlekurven kan du kontakte oss, så hjelper vi deg.

Jeg savner en spesiell vare i deres sortiment, hva gjør jeg?

Er det noe du savner hos oss kan du kontakte oss med informasjon om produktet du kunne tenke deg å handle hos oss, så vil vi ta en titt på om det er noe vi kan ta inn i vårt sortiment.

Kan jeg hente varer jeg har kjøpt hos dere?

Det kan du. Når du legger inn bestilling hos oss kan du velge «hente varer i Kristiansand» i stedet for å velge frakt i kassen. Da legges varene dine klare til henting hos NoSmoke på Lund i Kristiansand.

Kan jeg hente varer jeg har kjøpt hos dere i hvilken som helst NoSmoke-butikk?

Foreløpig kan du ikke det, men vi har planer om å gjøre dette mulig i fremtiden. Akkurat nå kan du kun hente varer bestilt i vår nettbutikk hos NoSmoke på Lund i Kristiansand.

Sendes varene fra Norge slik at jeg slipper andre utgifter når jeg bestiller fra dere?

Ja, alle våre varer lagerføres på vårt hovedlager i Kristiansand og sendes derfra når du bestiller varer av oss. Det kommer ingen ekstra kostander etter du har lagt inn bestilling i vår nettbutikk.

Jeg venter på en vare som har vært utsolgt lenge, når kommer den inn igjen?

Det kan hende varen som har vært utsolgt en stund ikke lenger er i vårt sortiment. Hvis du har lagret en link til denne varen kan det se ut som den fremdeles er på nettsiden vår, men hvis du klikker deg inn på forsiden og prøver å søke opp varen uten hell, så er den tatt vekk fra nettsiden fordi den ikke kommer inn igjen. Finner du fremdeles varen kan det hende den er rett rundt hjørnet. Du kan velge å få varsel når produktet kommer på lager igjen ved å trykke på «varsle meg når produktet er tilbake på lager» inne på produktsiden. Da vil du få en e-post når varen kommer inn igjen. Ønsker du å få mer informasjon av oss angående når varen ankommer eller om den kommer inn igjen i det hele tatt kan du kontakte oss.

Det er noe galt med varen jeg mottok av dere, hva gjør jeg?

Dersom du er registrert kunde hos oss, og var innlogget da du handlet, kan du under "Mine Ordre" logge deg inn og finne alle varer du har kjøpt. Velg den ordren som inneholder varen(e) det er noe galt med og trykk på knappen "Registrering av retur" øverst på siden. Kryss av for hvilke(n) vare(r) du ønsker å returnere, velg antall og årsak til hvorfor du ønsker å returnere varen(e). Skriv også en mer utfyllende beskrivelse i kommentarfeltet under om hva som er galt med varen. Returforespørselen blir sendt til oss og blir behandlet så snart som mulig. Hvis returforespørselen blir godkjent, vil du motta en epost tilbake med et returnummer. Skriv ut denne eposten og legg den ved returen når du returnerer varen(e). Når vi får varen(e) inn til oss vil vi kontakte deg for en løsning. Dersom du handlet som gjest uten innlogging kan du kontakte oss, så får du hjelp med produktet ditt.

Hvordan ser jeg om en spesifikk butikk har varen jeg ser etter på lager?

Kontakt butikken du planlegger å besøke for å høre om de har varen på lager. Du finner kontaktinformasjon i oversikten over våre butikker.

Vis alle
Butikksp_rsm_l_Svart.png
Våre butikker
Hvor har dere butikker?

Vi har flere butikker i Norge, og utvider stadig. Se oversikt over alle våre butikker.

Hva er åpningstidene i butikkene deres?

Åpningstider i våre forskjellige butikker finner du i oversikten over alle våre butikker.

Hva er åpningstidene deres i julen/påsken/andre helligdager?

Spesielle åpningstider blir endret på google, søk opp butikken du lurer på og sjekk åpningstider. Informasjon om spesielle åpningstider blir også hengt opp på døra i de ulike butikkene, og som regel postet på butikkens Facebookside.

Skal dere åpne butikk flere steder?

Vi har planer om å åpne flere butikker, ja! Vi setter alltid pris på forslag til hvor vi kan åpne butikk. Har du forslag til et egnet sted kan du gjerne kontakte oss og fortelle hvor du syns vi burde åpne neste butikk.

Kan jeg åpne en NoSmoke butikk?

Det er absolutt en mulighet. Kontakt oss gjerne for en uformell samtale om det.

Vis alle
Angrerett_Svart.png
Retur og angrerett
Hvordan angrer jeg på et kjøp før ordren er sendt fra vårt lager?

Kontakt oss og be om at hele ordren slettes. Når du får bekreftet dette, så har du brukt angreretten.

Hvordan angrer jeg på et kjøp før ordren er hentet på utleveringsstedet?

Kontakt oss for å få registrert at du vil benytte deg av angreretten. Du vil motta en mail som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Du behøver ikke å foreta deg noe mot utleveringsstedet. Når ordren kommer tilbake til oss vil den bli kreditert i sin helhet.

Hvordan angrer jeg på et kjøp etter ordren er mottatt?

Du kan angre på kjøpet på tre forskjellige måter:

- Hvis du er registrert kunde hos oss kan du logge deg inn på "Min konto". Velg "Mine returer", finn din ordre og søk om angrerett. Du vil motta en mail som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Skriv ut bekreftelsen og legg den sammen med varen(e) og returner til oppgitt adresse.

- Du kan skrive ut ferdigutfylt angrerettskjema returnere varen(e) til vår adresse.

- Du kan ta kontakt med oss for å få registrert din angrerett-retur.

Ditt tilgodehavende av kjøpet vil bli kreditert og tilbakeført alt etter hvilken betalingsmåte som er benyttet.

Varen bør være uåpnet/ubrukt.

Vis alle
Nikotin_svart.png
Nikotin
Kan jeg kjøpe nikotin av dere?

Dessverre er det ikke lov til å selge nikotin i Norge enda, men du som privatperson kan kjøpe og importere opp til 100ml nikotin av tilbydere i Sverige og andre land. 

Når blir det lovlig å kjøpe nikotin?

Lovverket rundt dette er diskutert i flere år, og det har blitt sagt flere ganger at nå kommer den på plass neste år, eller neste sommer. Den lar vente på seg, men nå er et forslag til den nye loven sendt på høring. Det vil si at det skjer ting. Når det skjer er dessverre vanskelig å svare konkret på, men vi har tro på at et lovverk rundt dette kan være på plass i løpet av 2022.

Hvordan tilsette nikotin selv?
Det er foreløpig ikke lov til å selge e-juice med nikotin i Norge, men du som privatperson kan kjøpe og importere opp til 100ml med nikotin. Normalt får du da styrke 100mg/ml. De fleste typer er blandet med PG, og er dermed ganske tyntflytende.
Vis alle
Covid19_Svart.png
Covid-19
Hvordan sikrer dere godt smittevern med tanke på covid-19?

Smittevern er viktig for oss. Når du kommer inn i våre butikker vil du finne antibac lett tilgjengelig, vi har også i de fleste butikker pleksiglass på disk for å beskytte dere og oss mot eventuell smitte. De ansatte bruker engangshansker dersom de må ta i kundeutstyr, og vi bruker antibac jevnlig og mellom hver kunde. Vi følger alltid nasjonale og lokale smittevernstiltak for å sikre at du får en trygg handel hos oss.

Er butikkene deres åpne som normalt?

Alle våre butikker er åpne som normalt. Se butikkoversikt med åpningstider. Dersom smittevernregler skulle tre i kraft som gjør at vi må stenge en eller flere butikker vil dette annonseres på butikkens Facebook-side. Det vil også oppdateres her i hjelpesenteret. Det vil fremdeles være mulig å handle ved å ringe inn en bestilling som betales med Vipps og plukkes opp ved butikklokalet.

Vis alle
Nybegynner_Svart.png
Nybegynner
Hva er MTL, DL og RDL?
MTL, DL og RDL er forkortelser for begrepene munn til lunge, direkte lunge, restriktiv direkte lunge. Alle beskriver ulike måter å dampe på, og vi har forsøkt enkelt å forklare forskjellen på metodene.
Hva består e-juice av?
E-juice består som regel av fire ingredienser: Vegetabilsk Glyserin (VG), Propylenglykol (PG), smaksaroma og nikotin som du kan tilsette selv.
Hva er shortfill og longfill?
Shortfill og longfill beskriver hvor fulle flaskene med e-juice er.
Hvordan tilsette nikotin selv?
Det er foreløpig ikke lov til å selge e-juice med nikotin i Norge, men du som privatperson kan kjøpe og importere opp til 100ml med nikotin. Normalt får du da styrke 100mg/ml. De fleste typer er blandet med PG, og er dermed ganske tyntflytende.
Vis alle

Til toppen